Döda desperation dag 1

För tre dagar seden var jag desperat att fotografera något. Det är rolig därför att jag fotograferade varje dag under senaste tre dagarna.

Den 19 januari. Baka bröd.

Jag fortfarande lär mig att baka bröd. Nu har jag bakat brödsnibbar tre gånger. Den andra gången hade jag lite mer salt. 3 tsk är perfekt som jag tror och provade vetemjöl special. Men något annat gick fel. Jag måste använda lite mer vetemjöl än vad stod på receptet. Men brödet blev bra. Och den tredje gången blev allting perfekt och behövde jag inte extra mjölen. Så jag är klar med brödsnibbarna. Idag (19/1) skulle jag prova ett annat enkelt bröd. Formbröd. Det var inget speciellt att baka formbrödet. Man behöver bara jäsa och baka i avlång form. Så det var superenkel. Men den här gången halverade jag alla ingredienserna så att jag kan baka oftare och vi behöver inte äta mycket. Och jag har antecknat flera grejer som jag vill förändra eller prova nästa gång. Till exempel, jag ska ersätta olivolja med smör därför att brödet blir mycket torrt vid kanten när jag rostar det. Och kanske tillsätt mer fibrer.

Tags:

One response to “Döda desperation dag 1”

  1. jaroen says :

    น่ากิน

Leave a Reply

