En desperat fotograf

Jag var desperat att fotografera något och vädret var inte så vänligt till mig. Jag ville inte gå ut och ta kort därför att det var för kallt. Kall luft är bara obehaglig. Jag tycker inte om när den berör min hud. Men det är alldeles okej när jag åker skridskor eller när det snöar. Så jag stannade hemma och hämtade något att ta kort på. Orkidé skulle bli modellen. På vintern om man tar kort med naturligt ljus och får bra ljus måste man inte vänta. Ljuset försvinner snabb. Så jag ställde in kameran och scenen såg ut som bilder jag hade fotograferat förut. Senast när jag fotograferade orkidé fixade jag bakgrunden genom att satte ett papper på fönstret. Men samma sätt fungerade inte den här gången eftersom jag inte hade stort pappret och jag behövde mycket ljus. Egentligen fotograferade jag orkidé med ett stort hus som en bakgrund.

P.S. den är andra gången att orkidé ger blommorna.

Leave a Reply

