Övningskör till Tullgransslott

Förra veckan körde vi till Tullgransslott eftersom JJ ville att jag skulle ta bilder där. Men jag hade bara ett 50mm macro objektiv med mig. Jag alltid har annat objektiv när jag tar landskapsbilder.

Så måste jag justera lite grann. Jag bestämde sig att jag skulle ta kort idag och med objektivet som jag hade med mig. Jag tänkte hur objektivet fungerade. Först, är det inte ett zoomobjektiv så att man måste röra sig att vara närmare eller ytterligare objektet. Andra, är det ett makroobjektiv. Det innebär att vad man ser med ögon är samma som vad man ser genom objektivet.

Fotot togs när jag satt i bilen och jag tänkte bara på vad som kan tas. En höstbild. Vackra svenska miljön.

Tags: ,

Leave a Reply

