Två färder i andra länder

Ett annat litet steg i min svenska inlärning. Det var två veckor av två trevliga och lärorika färder utomlands. Den ena färden började i någonstans i Spanien och fortsatte till en öken i Egypten. Den andra färden skedde när jag startade att läsa boken. De två färder var väldiga trevliga och lärorika därför att den första hade lärt mig att följa min egen dröm. Den andra hade låtit mig att närma sig till det svenska samhället.

Jag var osäker på någonting och en vän rekommenderade den boken. När jag hade kommit hem frågade jag JJ om han hade hört om boken. Han kände inte bara igen den, men han hade även läst den. Därför ringade han till AMJ och undrade att hon hade boken någonstans. Och det var som JJ trodde att hon visste allt. Så fick jag boken från henne.

Jag har läst klart boken och fattat ett beslut att det kanske tar lång tid innan en dröm är uppnådd. “När du verkligen vill någonting verkar hela universum för att du ska få din önskan uppfylld”, sa kungen i boken. Det stämmer absolut. När man verkligen vill någonting kommer man att fundera på den ofta eller till och med hela tiden. Om det finns problem kommer man att söker efter en lösning på problemet. Man är en liten del av universum men när man verkligen vill någonting blir man universum själv. Det innebär att det är du själv som kommer att hjälpa dig att få din önskan uppfylld. Framför allt är det viktigaste att man har följt sina drömmer och det som hänt har gjort ett meningsfullt liv.

Leave a Reply

