Digital dagbok fungerar inte

Jag jobbar med IT, använder IT att skapa flera applikationer men jag känner obekväm att göra allting digitalt. IT är bra men man kan inte använda den med allting. Det just passar inte. Det är vad jag ska säger.

Skriver du en dagbok? Det gör jag. När blogg blev populär, var det innan Facebook, Twitter, Flickr och sådana. Jag fick mig flera bloggplatser och skrev olika ämnen. Jag tänkte att byta att skriva på papper till att skriva på Internet. Men det är aldrig samma sak.

Det finns saker som jag inte gärna låter en och var av oss läser dem. Om jag skriver på min dagbok, vet jag var dagboken ligger på och bara jag kan läsa dem. På så sätt känner jag mina hemligheter är trygga och det finns bara en kopia.

På Internet ligger alla mina hemligheter där och väntar de på någon kommer att hacka och läsa dem. Räkna inte hur många kopia kan vara eftersom. Det menar inte att någon kommer att hacka och veta mina hemligheter men jag känner tryggare med ett traditionellt sätt att göra saker.

Bloggplatser är bra för att skriva texter som man vill dela dem med andra men de fungerar inte som dagböcker som är fulla av hemligheter.

Leave a Reply

