Min svenska är bättre än min engelska

I morse ringade jag till en kinesisk restaurang att boka ett bord för middag. Personen i andra änden svarade på svenska och hon lät tydligt som invandrare. Jag tvekade vilket språk jag skulle svara. Som vanligt fortsatte jag på engelska. Resultatet var hon bad mig att upprepa. Så fick jag upprepa men på svenska. Det var första gången att min svenska var bättre än min engelska och hon förstod. Det kändes bra att jag kunde svenska med andra. Men jag tror att hon kändes sig gladare därför att hon glömde att fråga efter en kunds namn.

Leave a Reply

