Efter jobbet i fredags

Utlänningar som jag uppskattar Sveriges sköna natur väldigt mycket. Jag har aldrig levt så nära naturen innan jag flyttade hit. Här kan även storstadsmänniskor vara nära naturen. Det finns många fina miljöer runt Stockholm. I går efter jobbet cyklade JJ och jag hemifrån till stan förbi Sergels torg och mot Strandvägen. Sedan fortsatte vi på Djurgården till Rosendals slott och cyklade vidare längs Vahallavägen förbi KTH och kom tillbaka hem. Den här typen av aktiviteter kunde jag inte ha när jag bodde i Bangkok och jag betalade bara 200 kr för ett april-oktober cykelkort.

Leave a Reply

