Min första makrofoto

Jag köpte ett nytt objektiv, Canon 60mm 2.8 macro, för två dagar sedan. Nu kan jag ta makrofoton. Jag är en person som hela tiden tänker på små detaljer så att makrofotografering är något jag ska försöka. Nu måste jag ha saker att ta kort på. Jag ska börjar med små föremål i mitt rum. Svenska tomtar kanske. Jag har precis köpt dem förra vecka. Jag tror att de är annorlunda från tomtar som jag och många av oss vet. Jag tror att svenska tomtar är intressant.

Efter att ha tagit lite kort, så gillar jag det nytt objektivet. Nu förstår jag hur bilder se ut när man använder makro objektiv. Och vet jag varför stativ är viktigt när man tar makrofotografering. Och man måste försöker ta kort med högt F nummer (small aperture) därför att ibland bilderna ser bättre ut.

Leave a Reply

