Det är roligt att lära mig svenska

Jag ska ha ett svenskt prov på tisdag därför stannar jag hemma och övar och pratar svenska. Jag pratar mycket när jag läser. Det hjälper att komma ihåg saker. Jag sitter på skrivbordet och JJ sitter mitt emot mig
JJ: “Nu vet jag inte om du övar eller du pratar med mig.”
Me: “Jag vet inte också.”
Jag försätter att prata.

Jag förstår mer när jag lyssnar och läser. Ibland kan jag fråga och svara på svenska. Jag gillar att läser barnböcker. Språk i böckerna är inte för svårt därför kan jag gissa meningen av nya ord. Men när jag pratar ibland låter jag som en flicka som är 7 år.

Jag tycker om att tittar på barnprogram också. Mitt favorit program är Hotell Kantarell. På fredagar finns det en ny avsnitt av det där programmet. Programmet finns tre huvudpersoner, Marimba, Lucia och Åke. Just det. Jag gillar Lucia mest. Ibland undrar jag om Lucia är en flicka eller en pojke.

Nu börjar JJ laga middag. Jag måste hjälpa honom.

Leave a Reply

