En dag

I går steg jag upp halv sex och satt mig på balkongen. JJ jobbade på balkongen i fredags. Efter jobbet köpte vi ett nytt kaffebord från Jula. Först körde han hemifrån till mitt kontor och fortsatte till Jula. Jag gillar vår nya balkong. Det är mysigt att sitta nu men det kan bli mer mysigt.

Först planerade vi att paddla kajak men JJs hälsa var inte perfekt. Så vi besökte Millesgården istället. Vi cyklade hemifrån till Ropsten sedan gick vi till Millesgården.

Nu vet jag många monument i Sverige som skapades av Carl Milles. Han hade ett stort hus och mycket stor trädgård. I trädgården finns det många statyer som byggdes av honom. Jag har sett många av hans konstverk, till exempel, en staty framför Konserthuset och Poseidon statyn i Göteborg

På vägen tillbaka tog vi spårvagn till Ropsten station. Vid Ropsten bytte vi till tunnelbana sedan från Odenplan cyklade vi hem. Det regnade inte när vi kom hem.

I kväll lagade vi mat, kantarelldoftande fläskfilé i panna. Det var gott. Efter middagen tittade vi på 2 ½ men. Klockan tolv gick jag och la mig och somnade.

Leave a Reply

