En ny vecka activitet

Nu pluggar jag svenska igen. Jag tittar på ett barn TV-program, Hotell Kantarell på www.svt.se. Det är ytter roligt. Jag gillar det så mycket. Jag lär mig många nya ord från programmet. Jag gillar Lucia, Marimba och Åke. Men jag gillar Lucia mest. Nu förstår jag inte mycket och måste lyssna många gånger. Jag hoppas att jag kommer att förstå mer snart.
 
Här är avsnittsinformation från förra veckan
Grönna drömmor
Åke och Lucia ska ordna ett överraskningskalas för Marimba som fyller år. Men Kerstin, som älskar allt som är grönt, tar in på hotellet. Hon förälskar sig in Åke eftersom han är grön och vill gifta sig med honom.
 
Här är avsnittsinformation från veckan
Rödluvan och vargen
Lucia tror att hotellet fått besök av den riktiga Rödluvan. Plötsligt kommer en annan gäst som presenterar sig som Ulf Varg och vill ta in på hotellet. Han är skrämmande lik vargen från sagans värld och han säger sig dessutom vara hungrig.
På morgenen är Rödluvan plötsligt försvunnen från sitt rum och det utbryter vild panik när våra vanner tror att Rödluvan är uppäten!
Leave a Reply

